Elegia© by Fisana

Перейти к содержимому

Поговорим о Радио
Форум радиолюбителей КривБасса

Фотография

Регламент аматорського радіозв"язку України від 18.02.2011 р.


  • Авторизуйтесь для ответа в теме
Сообщений в теме: 5

#1 UT0EK

UT0EK

    Модератор

  • Модераторы
  • 1 028 сообщений
  • Город (QTH)Кривой Рог
  • QTH Locator:KN67rw

Отправлено 18 Март 2019 - 20:36

Діючий Регламент аматорського радіозв"язку України та додатки до нього.

Прикрепленные файлы


Истинное радиолюбительство должно быть всегда выше политики и объединять людей планеты(с) RAEM

 


#2 UT0EK

UT0EK

    Модератор

  • Модераторы
  • 1 028 сообщений
  • Город (QTH)Кривой Рог
  • QTH Locator:KN67rw

Отправлено 17 Сентябрь 2019 - 10:47

 

Шановні колеги!

Інформуємо, що 12 вересня 2019р. відбулась планова робоча нарада щодо опрацювання «Регламенту аматорського радіозв’язку України». Ініціатор проведення наради – Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації України.

На засідання крім представників НКРЗІ, УДЦР, Громадської організації «Ліга радіоаматорів України» (яка є розробником «Регламенту радіоаматорського радіозв’язку України») було вирішено запросити представників інших громадських організацій.

Офіційними представниками від ГО ЛРУ були Кириленко А.П. (Президент) та Плоткін А.Ю. (Керівник Киівського міського відокремленого підрозділу).

На розгляд було винесено перелік питань, які потребують змін або доопрацювань.

Повний перелік цих питань з коментарями та пропозиціями, що виникли під час наради, буде опубліковано на сайті ГО ЛРУ 17.09.2019 р.

Термін проведення наступної робочої наради – через два тижні. У зв’язку з цим прохання до керівників підрозділів, членів ГО ЛРУ надати свої коментарі та пропозиції до 22.09.2019 р.

Кириленко А.П. Президент ЛРУ

http://www.uarl.org.ua

 

 

 

все контакты (телефоны и эл.почта) на сайтеhttp://uarl.org.ua/i...itse-prezidenti
Кроме того, настоятельно рекомендую ознакомиться с действующей нормативной базой. 
Все ссылки "кликабельны".



С уважением,
Сергей UT9NA

Истинное радиолюбительство должно быть всегда выше политики и объединять людей планеты(с) RAEM

 


#3 UT0EK

UT0EK

    Модератор

  • Модераторы
  • 1 028 сообщений
  • Город (QTH)Кривой Рог
  • QTH Locator:KN67rw

Отправлено 19 Сентябрь 2019 - 10:16

Протокол № 47 робочої зустрічі з ГО радіоаматорів України щодо
внесення змін до положень Регламенту аматорського радіозвязку України.

Зверніть увагу,які питання були розглянуті.

robnr1209.jpg

Прикрепленные файлы


Истинное радиолюбительство должно быть всегда выше политики и объединять людей планеты(с) RAEM

 


#4 UT0EK

UT0EK

    Модератор

  • Модераторы
  • 1 028 сообщений
  • Город (QTH)Кривой Рог
  • QTH Locator:KN67rw

Отправлено 20 Сентябрь 2019 - 20:40

 

Третя тема «Потужність»

 
В протоколі робочої зустрічі працівників НКРЗІ з громадськими організаціями радіоаматорів України щодо внесення змін до положень Регламенту аматорського радіозв'язку від 12 вересня 2019р. одною з пропозицій є збільшення дозволеного рівня вихідної потужності передавача.
 
Здається слушна пропозиція. Адже якщо переглянути останню редакцію Регламенту радіозв'язку Міжнародного союзу елекрозв'язку 2016, то у розділі радіоаматорської служби побачимо рекомендовані рівні обмеження вихідної потужності передавачів аматорських станцій на рівні 1,5кВт, а не знайомі нам 200Вт.
Постає питання, чому рекомендації МСЕ майже для всіх країн одні, а рівень вихідної потужності у всіх країнах різний. Справа у тому, що вимоги національного законодавства у сфері радіозв'язку мають безумовний пріоритет над рекомендаціями МСЕ.

Спробуємо зрозуміти чому нам в Україні дозволено тільки 200Вт, а комусь з сусідніх країн дозволена потужність у кілька разів більша.
 
Справа  у тому, що кожна держава певною мірою піклується про добробут та благополуччя своїх громадян. Для забезпечення належних умов життєдіяльності людини важливе гігієнічне значення має стан електромагнітного забруднення, яке створюють радіовипромінюючі пристрої. Безпечні рівні напруженості електромагнітного поля встановлені нормативним актом Міністерства охорони здоров'я України під назвоюДержавні санітарні норми і правила захисту населення від впливу електромагнітних полів, що створюються радіотехнічними об'єктами. Документ виданий у 1996 році, за основу взяті норми Радянського Союзу. Щоправда, ті частини граничних норм які стосуються діапазонів зі сфери інтересів провайдерів мобільного зв'язку неодноразово переглядались, останній раз у 2017 році. А цікаві нам ділянки – КХ діапазон, так і залишився без жодних змін.
 
Що це значить для нас, і який зв'язок 200Вт з санітарними нормами. Цими норми встановлено обов'язок оформлення документу під назвою «Санітарний паспорт радіотехнічного об'єкту». Так от, проведеними розрахунками встановлено, що коли вихідна потужність передавача не перевищує 200Вт на КХ і 5Вт на УКХ то, навіть за наявності антен з високим коефіцієнтом підсилення та вузькою діаграмою аматорська радіостанція не буде спроможною ні за яких обставин створити напруженість електромагнітного поля достатню, щоб її можна було кваліфікувати як «радіотехнічний об'єкт».
Отже, на підставі чинної редакції Регламенту радіоаматорські передавачі у купі з радіоаматорськими антенами не є «радіотехнічними об'єктами» у розумінні Державних санітарних норм і правил. Тому ми не зобов'язані оформлювати санітарні паспорти РТО.
 
Оформлення санітарного паспорту РТО платне, коштує близько тисячі гривень за кожен передавач і за кожну наявну антену. Термін дії паспорта – три роки. Далі плати і оформлюй по новій. Для оформлення санітарного паспорта РТО потрібно в спеціалізованій проектній організації попередньо замовити і оплатити оформлення технічного паспорту РТО.
 
Ось і постає питання – воно дійсно нам усім потрібно?
Відверто кажучи, не пригадую жодного випадку останнім часом щоб хтось з українських аматорів притягувався до адміністративної відповідальності чи зазнав дисциплінарного стягнення за перевищення рівня дозволеної вихідної потужності.
 
Можливо варто розглянути варіант, коли за бажанням радіоаматора він матиме змогу оформити спеціальний дозвіл на використання підсилювача потужності. Обов'язковими документами, що подаються у філію УДЦР разом із заявою на такий спецдозвіл, мають бути технічний паспорт РТО та санітарний паспорт РТО.
Хочеш привілеїв – плати.
 
Але навіть у такому випадку залишаються ризики для всіх аматорів країни. Кмітливі чиновники можуть кваліфікувати радіоаматорів як додаткове джерело наповнення бюджету і зобов'язати оформлювати санітарні паспорти РТО всіх без винятку, адже у новій редакції Регламенту буде записана потенційна можливість експлуатації потужного передавача.  

На мій погляд варто зважено оцінити всі можливі ризики та потенційну користь для всіх, лише після цього вносити ініціативу підвищення рівнів потужності на розгляд робочої групи НКРЗІ.

Правильним варіантом, без жодних потенційних ризиків, був би перегляд граничних рівнів Державних санітарних норм і правил, а лише після того внесення відповідних змін щодо потужності у Регламент. Проте перегляд санітарних норм потребує значних витрат коштів, яких ми не маємо через значне скорочення членів радіоаматорської громадської організації, низький розмір членського внеску та супроводження нікому не потрібних судових засідань.
 
 
З повагою,
Сергій UT9NA


Истинное радиолюбительство должно быть всегда выше политики и объединять людей планеты(с) RAEM

 


#5 UT0EK

UT0EK

    Модератор

  • Модераторы
  • 1 028 сообщений
  • Город (QTH)Кривой Рог
  • QTH Locator:KN67rw

Отправлено 20 Сентябрь 2019 - 20:41

 

Друга тема «Категорія EXTRA»

 
В протоколі робочої зустрічі працівників НКРЗІ з громадськими організаціями радіоаматорів України щодо внесення змін до положень Регламенту аматорського радіозв'язку від 12 вересня 2019р. бачимо одну з пропозицій – розглянути можливість введення нової категорії EXTRA.
 
На перший погляд, така пропозиція звучить досить заманливо.
Проте, пропоную для початку детально розглянути чинну структуру аматорських категорій прийняту в Україні та у країнах Європейського союзу, курс на гармонізацію національного законодавства з яким декларує наша держава.

На даному етапі українська нормативна база, що регламентує порядок отримання радіоаматорських ліцензій, складання іспитів з визначення кваліфікації кандидатів у радіоаматори, категорії та види ліцензій значною мірою наближена до стандартів СЕПТ. Значною, проте не у повній мірі відповідає цим стандартам. Ми пройшли певний шлях і досягли значного прогресу у цьому напрямку:

- Отримуємо Дозвіл (ліцензію) зразка СЕПТ;
- Маємо змогу працювати у ефірі власним позивним через дріб з багатьох країн ЄС;
- Український екзаменаційний сертифікат радіоаматора визнається багатьма країнами ЄС, маємо змогу без іспитів за кордоном отримати закордонний позивний;
- Екзаменаційні програми у нашому Регламенті побудовані за рекомендаціями СЕПТ;

До повної гармонізації та повноцінного визнання СЕПТ радіоаматорських ліцензій українського зразка, за великою мірою, залишився лише один крок – належним чином оформлена та спрямована до СЕПТ декларація української Адміністрації зв’язку. Чому цього не сталося до цих пір – то друге питання.
 
Так от які радіоаматорські категорії та на підставі яких директив/рекомендацій визнає СЕПТ та які українські категорії їм відповідають.

СЕПТ визнає, рекомендує та висуває певні вимоги до кваліфікації операторів трьох рівнів:

- ENTRY-CLASS –вступний рівень. Найнижчий рівень технічних знань, операторських вмінь та адміністрування з боку держави. Категорія передбачена  для законослухняних мисливців, рибалок, поціновувачів лісових та гірських прогулянок, дельтапланеристів і просто любителів поспілкуватися. При цьому, звертаю увагу, ніхто не відміняв вимоги щодо знання радіотехніки і дотримання радіоаматорського формату роботи в ефірі з обов'язковою передачею позивного сигналу. Враховуючи ліберальне законодавство України щодо безліцензійних радіостанцій діапазону PMR (466 МГц, 0,5 Вт) або LPD (433 МГц, 0,01 Вт), при використанні яких ніяких іспитів здавати не потрібно і жодних вимог при роботі в ефірі виконувати також не потрібно, така категорія радіоаматорів у нас не передбачена. Як не передбачена вона і у більшості країн ЄС. Цього рівня у нас немає, проте він є у деяких сусідніх державах. Це майже СВ, як зараз модно говорити – «баофенгщики» - УКХ ЧМ. Директивою СЕПТ ECC Report 89 передбачений перелік питань кваліфікаційного іспиту для цієї категорії, в тих країнах де вона є.

- NOVICE – категорія радіоаматорів початківців. У нас це третя категорія. Директива СЕПТ ERC Report 32 визначає мінімальний рівень знань з питань технічної, експлуатаційної та регуляторної тематики достатній для отримання дозволу категорії початківця (NOVICE).    

- HAREC – повна радіоаматорська ліцензія – найвища категорія якій дозволяється максимум з того що дозволяє національне законодавство країни перебування радіоаматорам взагалі.  У нас це перша та друга категорії. Директива СЕПТ Recommendation T/R 61-02визначає мінімальний рівень знань з питань технічної, експлуатаційної та регуляторної тематики достатній для отримання дозволу радіоаматора найвищої категорії.
 
Уважний читач відразу зверне увагу на певну невідповідність, адже у нас друга категорія не є найвищою. Для другої категорії нашим Регламентом передбачений перелік певних обмежень у порівнянні з першою. Так, це вірно. У нас, у відповідності з чинною редакцією Регламенту, кваліфікаційний іспит розділений на дві частини: теоретичну та практичну. Теоретична – це знання техніки, принципів та правил роботи у ефірі, основ техніки безпеки та нормативної законодавчої бази стосовно радіоаматорства у країнах СЕПТ і своєї країни. Практична частина – вміння приймати та передавати телеграф. Теоретична частина для першої та другої категорії одна й та сама. Відмінність у тому, що для першої категорії у нас є вимога знати телеграф.
Директивою СЕПТ Recommendation T/R 61-02 у 2004 році вимога обов'язкового знання телеграфу була скасована. Саме тому наша друга категорія повною мірою відповідає СЕПТовській найвищій категорії рівня HAREC.
 
Коли врахувати все викладене вище, окремо взяти до уваги нагальну потребу приведення нашого національного радіоаматорського законодавства у відповідність з нормами, вимогами та рекомендаціями СЕПТ та ЄС, чи піде на користь введення ще однієї окремої категорії «для блатних і мажорів», категорії «вище найвищої»? Гадаю що ні. Це крок назад.
 
У більшості країн ЄС дві категорії: ліцензія початківця з певними обмеженнями та повна аматорська ліцензія. Обов'язкове знання телеграфу скасоване.
 
Увесь світ відміняє обов'язкове знання телеграфу, спрощує та максимально формалізує правила отримання аматорських ліцензій, лише кілька «крутеликів» у нас намагаються тягнути нас назад у «совок», з блатними позивними і якимись виключними преференціями для себе особисто.
Кому дуже кортить мати короткий позивний формату «дві літери - одна цифра - одна літера» той має змогу заплатити гроші і оформити СПС / УПС вже прямо зараз, без змін Регламенту.
 
На мою особисту думку, саме таким шляхом потрібно йти і нам. Залишити третю категорію для початківців, другу категорію скасувати, а тим хто її мав надати можливість переоформити дозволи на першу категорію без додаткового складання кваліфікаційного іспиту. Практичну частину кваліфікаційного іспиту скасувати. Хто хоче бути аматором контестменом або ДХ-меном вивчить телеграф добровільно, а для решти, кому телеграф не цікавий, не буде потреби поїти могоричами чиновників і членів квалфікаційно-технічних комісій.
 
З повагою,
Сергій UT9NA


Истинное радиолюбительство должно быть всегда выше политики и объединять людей планеты(с) RAEM

 


#6 UT0EK

UT0EK

    Модератор

  • Модераторы
  • 1 028 сообщений
  • Город (QTH)Кривой Рог
  • QTH Locator:KN67rw

Отправлено 20 Сентябрь 2019 - 20:42

 

Перша тема «Позивний сигнал vs Кличний сигнал».


Вимоги до змісту та оформлювання нормативних документів органів державної влади України наведені  у державному стандарті України ДСТУ 4163-2003 «Вимоги до оформлювання документів».

У відповідності з п.5.21 ДСТУ 4163-2003:
Текст документа містить інформацію, заради зафіксування якої було створено документ.
Текст документа повинен бути викладений стисло, грамотно, зрозуміло, без повторів та вживання слів і зворотів, які не несуть смислового навантаження.
 
 
Регламент  містить наступні значення термінів  зі словосполученням  «позивний сигнал»:
- Позивний сигнал АРС призначений на постійній основі
- Позивний сигнал радіоаматора-спостерігача
- Спеціальний позивний сигнал (далі - СПС)
- Укорочений позивний сигнал (далі - УПС)
- Позивний сигнал ретранслятора аматорського радіозв’язку

Смислові аспекти та значення цих термінів повною мірою наведені у положеннях документу. Зокрема, у розділі ІІ. Терміни та їх визначення наведене наступне тлумачення словосполучення:
позивний сигнал - розпізнавальний сигнал передачі станції, який передається при здійсненні радіозв'язку для ідентифікації цієї станції
 
Досить цікаво та, часом навіть дотепно, читати «висновки» та «обгрунтування» мовних питань від радіоаматорів які вважають себе аматорами-мовознавцями. Проте слід пам'ятати, що офіційні документи органів державної влади укладаються літературною українською мовою. Єдиним джерелом літературної української мови на сьогодні є «Словник української мови у 20 томах» 2010 року видання Національної академії наук України. Словник доступний онлайн, кожен має можливість ввести слова «позивний» та «кличний» і ознайомитися з академічним значеннями цих слів у літературній українській мові.
 
Кілька днів тому я вже пропонував охочим не просто поговорити на тему, а саме предметно долучитися до обговорення змін Регламенту, знайти час та ознайомитися з чинною нормативною базою. Звертаю увагу, що наш Регламент не є самостійним та самодостатнім документом, його положення базуються на профільних законах України, постановах Кабінету міністрів та НКРЗІ, міждержавних угодах та рекомендаціях. Наведу посилання на деякі з них:
CEPT RECOMMENDATION T/R 61-02 (HAREC)
CEPT ERC REPORT 32 (NOVICE)
Закон України «Про телекомунікації»
Закон України «Про радіочастотний ресурс України»
План використання радіочастотного ресурсу України
Національна таблиця розподілу смуг радіочастот України
 
Для прикладу, коли ми хочемо змінити у Регламенті словосполучення «позивний сигнал» на «кличний сигнал» нам потрібно спочатку змінити ці словосполучення у Законах України «Про телекомунікації» та «Про радіочастотний ресурс України» бо цей термін походить саме звідти. На жаль, ми не маємо права законодавчої ініціативи та не можемо брати участь у фаховому обговоренні змін до законів України. Наразі  це компетенція народних депутатів, які працюють у залі Верховної Ради.
 
З повагою,
Сергій UT9NA


Истинное радиолюбительство должно быть всегда выше политики и объединять людей планеты(с) RAEM

 





Владелец форума Радиоклуб КРИВБАСС